Subject: Nurga kinnistule kavandatava tankla ja selle juurdepääsu projektist
From: "Indrek Oden Roadplan" <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Urmas Koch" <[email-masked]>, "Mihkel Lember" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Mar 2024 08:25:10 +0200

Tere

Palun projekt Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Indrek Oden | Roadplan
Sent: Thursday, February 8, 2024 1:25 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>; [email-masked]
Cc: Urmas Koch <[email-masked]>; Mihkel Lember
<[email-masked]>
Subject: Nurga kinnistule kavandatava tankla ja selle juurdepääsu
projektist

Tere

Esitame kooskõlastamiseks Aqua Marina AS tellimusel koostatud projekti
“Riigitee 2 Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa ja 15175 Paide-Mündi-Mäeküla
tee ristmik km 88,69 ja tankla mahasõit riigiteelt nr 15175 km 11,272”.

Projekti on täiendatud lähtuvalt Transpordiameti tagasisidele 29.01.2024.

Projekteerija kommentaarid Transpordiameti märkustele on kirjale lisatud
failis.

Täiendatud projekt on alla laetav siit:

<https://estroadplan.sharepoint.com/:f:/s/22053Meklaristmik/EsrFOdArfGNOuV
UwZuA3LqoB8wv6Df2zjRqUIhWWmH7TXQ?e=0OdHug> 2024-02-08 KK TRAM v03

Palun projekt Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 6, 2024 8:51 AM
To: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Nurga kinnistule kavandatava tankla ja selle juurdepääsu
projektist

Tere,

Jutt käib siin Mäeküla Kaupluse kinnistu ja Rammuli kinnistu osaala
detailplaneeringu lahendusest ja sellega ette nähtud Terminali tankla
rajamisest sinna.

Mõeldud on siin seda, et projekteeritud kergliiklustee paiknemine ja
ühendus peab seda lahendust arvestama.

LOA teemal,

LOA tellib Transpordiamet.

Me peame sõlmima huvitatud osapoolega vastava lepingu (see on
kolmepoolne), kus on kirjas et meie hangime selle LOA auditi ja huvitatud
osapool katab sellega seotud kulutused.

Lepinguga seonduvat täpsustame siis kui teemani jõuame.

LOA saame tellida siis, kui projekt on meie poolt põhimõtteliselt sobilik
st asendiplaanid, vertikaal, liikluskorraldus, pikiprofiil, seletuskiri –
me saame selle lahendusega olla nõus

Vajalik ei ole LOA tellimise hetkes mahuaruandeid, need või esitada peale
seda. LOAga seonduvalt võib tulla ju korrektuure.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 5, 2024 4:18 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Lilian Erm | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Nurga kinnistule kavandatava tankla ja selle juurdepääsu
projektist

Tere Herkki!

Meile jääb arusaamatuks järgnev märkus:

1.	Projekteerija selgitus: Projekteerimisel on arvestatud Mäo-Imavere
eelprojektiga (koostaja SKPK OÜ).

Lisaks on projekteeritud jalgtee ühendus DP-ga kavandavast tanklast kuni
Mäeküla kõrtsini, vastavalt Transpordiameti kirjas nr 7.1-1/23/3872-3
(05.04.2023) märkustele.

Meie vastus: Projektala kergliiklustee ulatub Tartu Terminali tankla
mahasõiduni ja tuleb arvestada ka selle DP või projektlahendusega ning
lahendus kanda joonisele

Meile jääb arusaamatuks, kuhu me peame kergliiklustee projekteerima?
Millise tankla mahasõiduni? Kus asub Tartu Terminali tanklani
(projekteeritav tankla Nurga kinnistule saab olema OLEREX tankla?

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 31, 2024 4:51 PM
To: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Nurga kinnistule kavandatava tankla ja selle juurdepääsu
projektist

Tere,

Antud küsimuste ja LOA-ga seotud protsessi osas saan anda meie poolse
vastuse esmaspäeval  05.02.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 31, 2024 7:11 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Urmas Koch <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Mihkel Lember <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Lilian Erm | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Nurga kinnistule kavandatava tankla ja selle juurdepääsu
projektist

Tere Herkki!

Seoses LOA läbi viimisega on vajalik Transpordiameti poolne tagasiside,
kuidas protsess käima hakkab?

1.	Kas Transpordiamet hangib LOA?
2.	Kas projekti tellija hangib LOA?
3.	Kas LOA läbi viimise eelduseks on Transpordiameti kinnitus
projektile?

Kõike paremat!

Indrek Oden
Projektijuht

+372 503 7979 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]  |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 29, 2024 9:37 AM
To: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Nurga kinnistule kavandatava tankla ja selle juurdepääsu
projektist

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr  22053 „  Riigitee 2 Tallinn –
Tartu – Võru – Luhamaa ja 15175 Paide-Mündi-Mäeküla tee ristmik km 88,69
ja tankla mahasõit

riigiteelt nr 15175 km 11,272“ põhiprojekti.

Projekti läbivaatamisel on meil järgmised märkused:

1.	Antud paun tee servas tuleb likvideerida, sõidurada peaks olema
ühtlase laiusega, muidu võib tekkida tee kulgemisest ekslik mulje:

2.	Perspektiivsel ületuskohal äärekive mitte alla lasta, kuna
ületuskohta praegu ei tule:

3.	Ristumiskohale tuleks selguse mõttes ette näha ka
märgistuse-teeandekoht ja telgjoon:

4.	Servjoon peab jätkuma ka pöörderaadiustel:

5.	Nihutada märk teele lähemale:

6.	Seletuskirja on liikluskorralduse osas nimetatud mitmeid kehtetuid
juhendmaterjale.

Liiklusmärgid ja nende kasutamine on hetkel kehtiv redaktsioon EVS
613:2023

Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele kehtiv
redaktsioon on jõustunud          01.01.2021

Teekattemärgistuse kehtiv standard on EVS 614:2022 „Teemärgised ja nende
kasutamine“

3.9.2 tuleb eemaldada märkus „Sõiduraja äärejooned teostada struktuurse
teekattemärgistusega“. Antud riigiteede lõikudel ei ole struktuurset
märgistust kasutusel.

7.	Projekteerija selgitus: Perspektiivne ringristmik on
projekteeritud SKPK OÜ poolt. Projekteerijale ei ole edastatud SKPK OÜ
poolt projekteeritud eelprojekti koos nõutavate nähtavusaladega.

Seetõttu ei ole olnud võimalik näidata ka nõutavad nähtavusalad joonisel
koos perspektiivse lahendusega.

Meie vastus: Ristmike nähtavusalad kanda põhiprojekti joonisele. See kas
need on eelprojektis või detailplaneeringus esitatud või mitte, ei oma
põhiprojekti koostamisel tähtsust.

Kanda joonisele ja käsitleda seletuskirjas kehtiva juhendi RISTMIKE
VAHEKAUGUSTE JA NÄHTAVUSALADE MÄÄRAMINE alusel, punkt 4.3. Teeandmise
kohustusega ristmikul tuleb tagada nii

peatumisnähtavus (PN) kui ka liitumisnähtavus (LN). Põhimaanteel tagada
Tabeli 4 alusel peatumisnähtavus 40 m*95 m ja kõrvalmaantee ristmikul 25
m*120m. Vastavalt ka joonistele kanda ja

seletuskirjas täpsustada nähtavusalad.

8.	Projekteerij selgitus: Projekteerimisel on arvestatud Mäo-Imavere
eelprojektiga (koostaja SKPK OÜ).

Lisaks on projekteeritud jalgtee ühendus DP-ga kavandavast tanklast kuni
Mäeküla kõrtsini, vastavalt Transpordiameti kirjas nr 7.1-1/23/3872-3
(05.04.2023) märkustele.

Meie vastus: Projektala kergliiklustee ulatub Tartu Terminali tankla
mahasõiduni ja tuleb arvestada ka selle DP või projektlahendusega ning
lahendus kanda joonisele

9.	Projekteerija selgitus: Alusdokument on TRAM poolt vähemalt
osadele projekteerijatele väljastatud Tee projekteerimisnormide eelnõu,
siis oli kuupäevaga 17.06.2021 (lühendi tähed on tõepoolest vahetuses,
peaks olema TPN). TRAM enda töötajad on kursis kõnealuse eelnõuga ja ehk
ka selle erinevate versioonidega (sh kas juhendid eraldiseisvalt või koos
jne). See eelnõu on ka loetletud dokumendina, millest on lähtutud.
Tänaseks on vastu võetud 17.11.2023 määrus nr 71 vastavalt „Tee
projekteerimise normid“.

Kuna TRAM on teinud märkuse: „Ristumine riigiteel nr 2 peab olema
lahendatud kanaliseeritud ristmikuna. Ristmiku ümberehitamisel ja
lisaradade rajamisel tuleb arvestada nõudeid II klassi maanteele ning
lisaradade pikkuste määramisel tuleb lähtuda prognoositavast
liiklussagedusest.“ Seetõttu ongi seletuskirjas selgitatud lisaradade
määramine vastavalt prognoositud liiklussagedustele. Tee
Projekteerimisnormide eelnõu kavandist on lähtutud seetõttu, et kehtivas
projekteerimisnormis (
<https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1311/2202/1033/MKM_m89_lisa.pdf>
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1311/2202/1033/MKM_m89_lisa.pdf) ei
ole lisaradade määramine sellisel määral lahti seletatud lähtudes
prognoositavast liiklussagedusest.

Seletuskirjas ja joonistel on toodud välja projekteeritud parameetrid.

10.	Meie vastus: Korrigeeritud, kuid ei saa aru, miks on seletuskirjas
esitatud tehnilised andmed vastavalt projektkiirusele >70 km/h. Kui
selliseid parameetreid ei ole projektis kasutatud, siis neid ei peaks ka
seletuskirjas käsitlema.

11.	Projekteerija selgitus:  Käesoleva projektis on aluseks võetud
viimane Tankla projektlahendus.

Meie vastus: Kooskõlastatavale versioonile kanda viimane TRAM heaks
kiidetud tankla projektlahendus.

12.	Kas projektile tellitakse ka audit?

10.01.2024 toimunud Transpordiameti ja tankla rajamisest huvitatud
osapoole kohtumisel lepiti kokku võimalus, et riigiteelt nr 15175
projekteeritakse ja ehitatakse ajutine mahasõit  Kivi kinnistule.

Antud juurdepääs hakkaks teenindama tanklat kuni riigitee ümberehitamiseni
ning Nurga kinnistu juurde ringristmiku rajamiseni. Käesolevas projektis
näidatud juurdepääsu Nurga kinnistule hetkel siis ei tule.

Palume antud teemal suhelda tankla projekteerijaga, leppida kokku vajalik
muudetav liikluskorralduslik lahendus tankla siseselt ja kooskõlastada
meiega eelnevalt soovitava ajutise mahasõidu täpne

asukoht riigiteel nr 15175.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet